דרמה בבני ברק: 'דגל' מטילה וטו על זייברט

מוטי הלפרין No Comments on דרמה בבני ברק: 'דגל' מטילה וטו על זייברט

כתבנו מרדכי הלפרין חושף: התפתחות דרמטית – ח"כ יעקב אשר התקשר בימים האחרונים לרבני קהילות בבני ברק, ועדכן אותם כי צוות המשא ומתן של דגל התורה הבהיר לאגודת ישראל: "אנחנו מטילים וטו על חנוך זייברט. תביאו מועמד מוסכם אחר"

הוטל עליו וטו. חנוך זייברט בכניסה לישיבת מועצת גדולי התורה בירושלים. צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

התפתחות דרמטית בבני ברק, חודשיים בדיוק לבחירות המוניציפליות: הבוקר (שלישי) חושף כתבנו מרדכי הלפרין, בפרסום ראשון, כי 'דגל התורה' החליטה להטיל וטו על מועמד 'אגודת ישראל' לראשות העיר בני ברק, חנוך זייברט. ההחלטה הדרמטית התקבלה בימים האחרונים, כאשר זייברט כבר נערך להתחיל בצורה רשמית את הקמפיין שלו מול מועמד 'ש"ס', ח"כ אוריאל בוסו. באגודת ישראל כעת אובדים עצות.

לפי החשיפה של הלפרין, במהלך ישיבת משא ומתן עדכנו חברי הצוות של דגל את חברי הצוות של אגודה על ההחלטה להטלת הוטו. הישיבה התקיימה בימים האחרונים, כאשר בדגל הבהירו שזייברט מבחינתם לא יכול להיות המועמד המשותף לראשות העיר בני ברק – בשל דרישה שהגיעה מצד מספר רב של גבאי קהילות בעיר. "אנחנו מטילים וטו על חנוך זייברט. אתם צריכים להביא מועמד אחר, שיהיה מוסכם גם עלינו", אמרו חברי הצוות של דגל לאגודה.

במסגרת ההסכם בין המפלגות, שגרם לאגודה להצביע בבחירות הקודמות למועמד דגל לראשות העיר, אברהם רובינשטיין, המועמד הפעם מצד אגודה צריך להיות מוסכם גם על דגל התורה. בשבועות האחרונים עלתה אופצייה כזאת מצד גבאי קהילות ליטאיות בעיר, להטיל וטו על זייברט, הבוקר כאמור נחשף כי ההחלטה התקבלה. עם זאת, באגודת ישראל אופטימיים וטוענים כי ההחלטה של דגל עוד תשתנה עד הבחירות.

מי שהופקד מטעם דגל 'להטיל את הפצצה' על הטלת הוטו, הוא חבר הכנסת יעקב אשר שכיהן בעצמו בעבר כראש עיריית בני ברק. בהמשך קיים אשר שיחות עם חלק מאותם גבאי ורבני הקהילות שדרשו את הטלת הוטו על זייברט, ועדכן אותם שדרישתם התקבלה. את השיחות קיים אשר בימים האחרונים, חלקן באמצעות הטלפון וחלקן בפגישות פנים אל פנים.

מה הלאה?

יעקב אשר, הטיל את הפצצה: "וטו על זייברט". צילום: פלאש 90

לאגודת ישראל יש כעת שתי אופציות, לפעול בסיטואציה הדרמטית שנכפתה עליהם. הדרך ה'פשוטה' לכאורה היא לנסות ולשכנע את דגל לחזור בה מההחלטה על הוטו, מה שייתכן ובהחלט אפשרי, אך יגיע עם חבילת דרישות נרחבת במיוחד של דגל בתמורה לכך. הדרך הקשה יותר, ושעד כה באגודה לא הייתה אפילו בגדר חלום, זה לחפש מועמד אחר שהוא לא זייברט כדי שיהיה מוסכם על דגל.

מי שינסה לנצל את המצב החדש הוא בוסו, כאשר בש"ס בבני ברק כבר ממהרים להפיץ את חשיפת 'קול חי' בניסיון להגביר את החיכוך בין דגל לאגודה בעיר. בוסו, בזמן שיקווה שהמגעים בין הסיעות שמרכיבות את 'יהדות התורה' יעלו על שרטון, ינסה להרחיב את התמיכה שלו מתוך המצביעים הליטאיים. מי שעוד צפוי להיכנס לאירוע הוא יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי, שכעת ינסה ביתר שאת לסגור דיל מול דגל. כך או כך, בבני ברק מבינים הבוקר שהמירוץ לראשות העיר נפתח מחדש.



0 תגובות